Noves tendències en l’àmbit de la informació i la documentació

20161124-IMG_2279

El dia 17 de novembre ha tingut lloc a l’Octubre Centre de Cultura Contemporània de València una taula rodona sobre noves tendències en l’àmbit de la informació i la documentació, moderada per Victor Cavaller i Mercè Vázquez. En aquesta taula rodona hi han intervingut professors col·laboradors docents del grau d’Informació i Documentació i el màster universitari de Gestió estratègica de la informació i el coneixement a les organitzacions de la Universitat Oberta de Catalunya.

L’acte ha començat a les 18 hores i ha tingut com a ponents Patrícia Carracedo, professora col·laboradora docent de l’assignatura d’Estadística; Manuel Terrádez, professor col·laborador docent de l’assignatura de Mineria de dades i de Metodologies de recerca quantitativa; Xavier Sánchez, professor col·laborador docent de l’assignatura d’Edició d’entorns digitals, i Paula Traver, vocal de formació del Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV).

En la primera part de l’acte, els ponents han fet presentacions individuals sobre els nous perfils professionals, l’ús de les tecnologies en el tractament de la informació, la incorporació de l’estadística en l’anàlisi de les dades i l’impacte actual que té el big data o dades massives i com se’n pot extreure coneixement.

En la segona part ha esdevingut pròpiament la taula rodona, que ha estat centrada en tres grans eixos: coneixement, perfils professionals i reptes de futur. En la taula rodona les idees clau que han quedat ben paleses són les següents:

• El paper central que té (i que tindrà encara més) el gestor documental en el si d’equips multidisciplinaris per a dur a terme projectes relacionats amb la gestió. el tractament i l’anàlisi de les dades de qualsevol empresa, institució o organisme públic.
  • La importància de disposar d’equips multidisciplinaris, formats per documentalistes, estadístics i informàtics, per a poder dur a terme els projectes.
  • La necessitat real de tenir coneixements d’estadística i de programació en l’àmbit de la informació i la documentació per a poder emprendre projectes relacionats amb el tractament de la informació.
  • La capacitat de ser professionals flexibles i atents a les noves necessitats del mercat.
  • La consolidació dels perfils professionals emergents en l’àmbit de la informació i la documentació.

La darrera part de l’acte ha comptat amb la participació del públic, que ha estat molt activa. S’han formulat preguntes relacionades amb la privadesa de les dades quan es fa un tractament de dades massives, l’anàlisi de les dades en l’àmbit del periodisme, la incorporació del màrqueting i la comunicació en el terreny de la informació, els nous perfils professionals com la vigilància tecnològica o el repte que tenen al davant els portals de la transparència en les institucions.

Volem agrair la participació dels ponents en la taula rodona, el suport que hem rebut per part del Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV), la Unió de Periodistes Valencians i la seu de la UOC a València

This entry was posted in Notícies. Bookmark the permalink.

One Response to Noves tendències en l’àmbit de la informació i la documentació

1. Pingback: Noves tendències en l'àmbit de la informació i documentació - Revista SíMILE