Premi Olga Gallego per a la recerca en arxius

20160521-FundacOlgaGallego

La Fundació Olga Gallego ha convocat el segon premi de recerca per a titulats universitaris (graus, màsters o doctorats) en els últims 5 anys, en l’àmbit d’arxius. El premi està dotat de 2.000 €.

Aquest premi te com objectiu impulsar i difondre treballs de recerca en el àmbit dels arxius. El termini finalitza el 31 de desembre de 2016. La concesió del premi es farà pública el 8 de març de 2017.

Aquesta Fundació va ser constituïda el 2014 i és una institució sense ànim de lucre. El seu objectiu general és fomentar la reflexió i l’intercanvi d’idees sobre aspectes que preocupen a la comunitat arxivística. D’entre els objectius específics destaca crear canals de comunicació entre institucions i professionals dels arxius, promoure la protecció dels arxius i patrimoni documental d’altres entitats, fomentar la recerca, i impulsar les activitats de formació en l’àmbit dels arxius i del patrimoni documental que ajudin a la generació i transmissió de coneixement.

L’àmbit dels arxius s’enfronta en els darrers anys a diverses reptes, atès la proliferació de documents electrònics que en un futur formaran part dels arxius històrics. La seva conservació requereix de feines fins fa poc inexistents, per a ser recuperats indefinidament. Per això, calen més avenços, i serà la recerca la que donarà respostes als reptes plantejats.

Animem a la comunitat d’estudiants que acaben el Grau en Informació i Documentació, Postgraus o Doctorat a presentar els seus projectes en aquest àmbit.

Informació facilitada per Montserrat Garcia-Alsina

This entry was posted in Notícies. Bookmark the permalink.