Maredata: dades de recerca en obert

20160125

Maredata és una xarxa d’àmbit estatal que treballa entorn de les dades de recerca en obert. Aquesta xarxa està coordinada per Ernest Abadal (UB) i és formada per sis grups de recerca —CSIC, Universitat d’Alacant, Universitat de Barcelona, Universidad Carlos III, Universitat Politècnica de València i Universitat Oberta de Catalunya— que tenen projectes del Plan Estatal relacionats amb la gestió de dades d’investigació.

Aquesta xarxa va organitzar el 19 de gener a la sala d’actes de la facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona el seminari Gestió de dades de recerca. En la primera taula rodona del seminari, moderada per Agustí Canals, es va exposar quines polítiques es plantegen en el si de la Unió Europea en relació amb la gestió de les dades obertes, quina és la posició i el paper que hi juguen els investigadors i com han de treballar les biblioteques per a poder fer una bona gestió de les dades de recerca i també oferir suport als investigadors. En la segona taula rodona, moderada per Candela Ollé, es van presentar diferents repositoris de dades de recerca en obert i es va indicar quins són els més adequats, també es va exposar quina importància té l’ús de metadades en la identificació de les dades de recerca, quin paper han de jugar les revistes científiques davant el repte d’haver d’emmagematzemar conjunts de dades en obert (a càrrec d’Alexandre López) i, en darrer terme, es van presentar les llicències que han d’identificar les dades de recerca en obert.

Agustí Canals, Candela Ollé i Alexandre López són professors dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC.

La Biblioteca de la UOC participa en el projecte de gestió de les dades de recerca en obert.

Informació facilitada per Mercè Vázquez

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.