Pensant en l’estudiant: Disseny centrat en les persones

Taller-NuriaFerran-2

En el marc de la Jornada de Docents de la UOC, on es troben els consultors i professors cada dos anys, des del programa de Documentació es va realitzar un dels 11 tallers que s’oferien als docents col·laboradors.

Aquest taller ofert era basat en la metodologia de Disseny Centrat en les Persones. El taller va ser eminentment pràctic i pretenia que els docents passessin a ser dissenyadors d’experiències d’aprenentatge i es posessin en la pell de l’estudiant a l’hora de pensar quines activitats d’aprenentatge poden anar millor als estudiants. L’objectiu era dissenyar sense pensar abans en les eines o continguts, sinó entenent qui és el nostre estudiant i pensant en com ajudar-lo a assolir els seus objectius i satisfer les seves expectatives.

En el marc d’aquest taller es van definir els User-Persona, arquetips d’estudiants que ajuden a posar-te a les sabates d’estudiants determinats a l’hora de dissenyar. Al final del taller es van recomanar recursos com apps i eines, que estan organitzats per competències i objectius d’aprenentatge per concretar l’experiència docent dissenyada.

Tot es va treballar en equip i aplicant la perspectiva de Design Thinking que pretén començar a dissenyar de seguida solucions, és a dir FER però PENSANT.

El Disseny Centrat en les Persones és una filosofia però també un mètode. En el marc del Grau de Documentació aquesta aproximació del disseny es treballa a l’assignatura d’Interacció Persona Ordinador i des del proper semestre a l’assignatura de Disseny d’Experiència d’Usuari.

Aquestes dues assignatures són bàsiques per a qualsevol persona que vulgui treballar en l’àmbit de disseny d’experiències d’usuari (UX), és a dir dissenyar productes i serveis interactius útils i usables per a les persones.

La consultora Nielsen va realitzar un estudi sobre el perfil curricular de les persones que es dedicaven professionalment a l’UX concloent que els professionals provinents de les ciències de la informació (biblioteconomia i documentació) tenien un perfil molt adient per dedicar-se a aquests nous rols professionals.

Informació facilitada per Núria Ferran

This entry was posted in Notícies. Bookmark the permalink.