Crònica: Els documentalistes no convencionals + @Mecenable

mecenableEl passat 26 de juny es va celebrar a la seu de la UOC a Madrid la taula rodona: «Els documentalistes no convencionals», moderada per la professora dels Estudis d’Informació i Comunicació de la UOC, Sandra Sanz, i amb la participació d’Ana Ordás (Gerent de comptes de Baratz), Belén Benito (community manager – SEO/SEM), Iris López (Film Researcher a TVE) i Julián Marquina (community manager a Baratz). L’objectiu de la taula rodona era mostrar alguns perfils professionals que se situen més enllà de les activitats habituals que solen exercir els documentalistes.

El primer a intervenir va ser Julián Marquina que va emmarcar molt bé l’enfocament de la sessió parlant del que podem entendre per documentalista convencional i no convencional. “Quan estudies la carrera d’Informació i Documentació (antiga Biblioteconomia i Documentació) les tres sortides més clares a les quals podràs optar són la de bibliotecari, arxiver i documentalista”. En canvi, si t’intentes especialitzar o descobrir nous camins i sortides professionals ja sabràs que ets part dels anomenats “documentalistes no convencionals”. http://www.julianmarquina.es/documentalistas-no-convencionales-o-documentalistas-especializados/

La següent en intervenir va ser Iris López que ens va explicar què és això de ser “Film Researcher” i el paper què juguen en productes audiovisuals com la sèrie de televisió Cuéntame. Un paper, que per cert, fins fa poc assumia la producció i que poc han anat assumint els documentalistes. Belén Benito ens va fer un recorregut interessantíssim sobre els diferents perfils que ha anat assumint al llarg de la seva trajectòria professional, destacant la capacitat d’adaptació i de versatilitat que tenim els documentalistes. I finalment, Ana Ordás, a més d’explicar-nos les tasques que exerceix en Baratz, ha posat èmfasi en la importància de ser polivalents i adaptar-se ràpid als canvis basant-se en la formació contínua.

Per acabar, l’Ana i la Belén van explicar un nou projecte que va entusiasmar a tots els assistents: @Mecenable, una plataforma de crowdfunding cultural especialitzada en biblioteques, arxius, museus, editorials i organitzacions culturals en general.

Finalitzada la ronda d’intervencions, es va obrir un torn molt actiu de preguntes i comentaris sobre perfils com el community manager, el content curator i l’adequació dels continguts de les ofertes formatives universitàries actuals i les demandes laborals del mercat.

A la sessió van assistir més de 30 persones que ens van felicitar i agrair la iniciativa i ens van animar a organitzar més activitats com aquesta.

Text redactat per la professora dels Estudis CIC, Sandra Sanz

This entry was posted in Informacions diverses, Notícies. Bookmark the permalink.