De Refworks a Mendeley

mendeleyCom a usuària he fet servir per treballs amb un volum considerable de bibliografia Refworks, però ara ha arribat el moment de fer la migració de tots aquells recursos a Mendeley. Des dels CRAI o la biblioteca virtual de la UOC s’ha facilitat informació als usuaris i també s’han preparat sessions explicatives per donar suport en el procés.

Avui volem traslladar-vos algunes informacions d’interès: una bona comparació entre les dues eines esmentades i Zotero i, sobretot, presentar-vos la que haurem de fer servir a partir d’ara.

L’autor de la bona i complerta comparació dels 3 gestors d’informació és Dean Giustini (és bibliotecari a The University of Bristish Columbia, concretament a la Biomedical Branch Library de l’Hospital General de Vancuover). El document presenta una taula comparativa, un llistat de pros i contres per cadascuna de les eines i finalment detalls amb captures de pantalla. Si cliqueu a l’enllaç

trobareu les principals diferències entre Refworks i Mendeley que són, bàsicament, el pagament del primer versus la “gratuïtat” del segon, i el fet que Mendeley incorpora l’opció de grups socials.

A més, us recollim la informació publicada a la biblioteca virtual :
“El dia 21 d’octubre la Universitat Oberta de Catalunya posa a l’abast de tota la comunitat universitària el gestor de referències Mendeley Premium, en substitució de RefWorks, que deixarà de ser operatiu el dia 31 de desembre.

Mendeley és un gestor de referències molt innovador, integrat per les bases de dades de la Biblioteca, que és molt ben acollit entre la comunitat investigadora d’arreu del món per les característiques avançades de xarxa col·laborativa que presenta.

Des de la UOC tindrem accés a la versió Premium, que ofereix més prestacions que no pas la versió gratuïta:

Emmagatzematge: 5 GB (en lloc de 2 GB)
Grups il·limitats
Grandària dels grups: 25 membres (en lloc de 3)
Nombre de grups privats: il·limitat (en lloc d’1)

Si ja sou usuaris de Mendeley, seguiu l’enllaç següent per a beneficiar-vos de la versió Premium: http://www.mendeley.com/promo/cbuc-uoc-p/

La Biblioteca de la UOC donarà suport a tots els usuaris de la comunitat UOC en les tasques de migració de les referències i els documents gestionats fins ara amb RefWorks a Mendeley Premium a partir de la seva activació.

A partir del dia 21 d’octubre de 2013, data de començament de Mendeley Premium a la UOC, es farà difusió sobre:
Accions per a crear un compte i beneficiar-se de Mendeley Premium com a membre de la UOC.
Instruccions per a fer la migració dels fitxers i referències de RefWorks a Mendeley“.

This entry was posted in Informacions diverses, Innovació Docent, Notícies. Bookmark the permalink.