Crònica de la jornada Intel·ligència territorial

intel_territorialEl 4 d’octubre va celebrar-se a Barcelona la jornada sobre intel·ligència territorial, organitzada pels Estudis de Ciències de la Informació i Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya, el grup de recerca KIMO i l’IN3. El tema general era “Gestió de la informació i del coneixement per al desenvolupament del territori”.

Aquesta jornada va comptar amb tres taules rodones, en les quals, ponents nacionals i internacionals varen presentar i reflexionar sobre el valor de gestionar la informació i el coneixement en un territori per a fomentar la innovació i el creixement econòmic dels territoris.

La sessió la va iniciar Yaan Bertacchini, professor a la Universitat de Sur Toulon-Var a França, qui va parlar de la necessitat de treballar amb les competències d’un territori i posar-les en contacte de manera sistemàtica, per veure oportunitats d’establir sinèrgies i detectar i gestionar els riscos que envolten a un territori. La primera i la segona taula rodona es varen descriure iniciatives governamentals i institucionals tant a nivell nacional com regional. Finalitzà la jornada amb un seguit de projectes de recerca de l’àmbit de la intel·ligència territorial duts a terme a diferents universitats europees.

Concretament, a la primera taula rodona, centrada en les experiències d’EUA, la Xina i Espanya, van intervenir : David Versailles, professor a la Management School ; Klaus Solberg Søilen, professor a la Universitat de Halmstad a Suècia, i Eva Ortoll, professora dels nostres estudis.

Com exemples d’iniciatives regionals varem conèixer les activitats que s’estan duent a terme a França, Castelló, Catalunya i Massachussets. Concretament, van intervenir Thierry Ferrari, director del Pôle Intelligence Economique Territoriale a l’ADIT; José Antonio Martinez González, Secretari de la Comissió d’Innovació i Noves Tecnologies de la Cambra de Comerç de Castelló, Josep Mª Vilalta, Secretari Executiu de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i, per últim, Susan Windham-Bannister, president i CEO de Massachussets Life Science Center.

A la tarda varem conèixer el projectes de recerca duts a terme per algunes universitats europees. Les presentacions van anar a càrrec de Cyril Masselot de la Universitat Franche-Comté de la xarxa internacional d’Intel·ligència Terrirorial ENTI. Blanca Miedes de la Universitat de Huelva; Agustí Canals, director del grup de recerca KIMO i professor a la UOC i per últim, Christian Wartena, professor a la Hochschule Hannover a Alemanya i Montserrat Garcia professora de la UOC.

Informació elaborada per les professores Eva Ortoll i Montserrat Garcia.

Intel·ligència Territorial http://sfy.co/fTtU #storify #uocit2013 #inteligenciaterritorial

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.