Sessió sobre el Grau d’Informació i Documentació a Fesabid 2013

La UOC ha participat en una sessió sobre els graus d’Informació i Documentació , al congrés espanyol d’Informació i Documentació Fesabid 2013. Aquesta sessió ha estat organitzada per la Xarxa Universitària d’Informació i Documentació (RUID), que agrupa les universitats espanyoles que imparteixen formació de grau i postgrau en aquest àmbit. La UOC va estar representada per Josep Cobarsí , director del grau, en la sessió organitzada per aquesta xarxa acadèmica, coordinada actualmente per la professora Virginia Ortiz (Universitat Carlos III de Madrid) i amb el professor Antonio Ruiz (Universitat de Granada) a la Secretaria.

foto fesabid 2013 logo

Es constata com un punt fort i oportunitat d’aquestes titulacions l’ emergència de nous perfils professionals sobre gestió d’informació en organitzacions, com ara content curator, SEO, community manager, gestor de continguts, gestor de documentació electrònica, analista d’intel·ligència o vigilància empresarial . Perfils com aquests impliquen una reformulació de les competències professionals, en línia amb les tendències a mig i llarg termini en la societat i en les organitzacions.

De fet, diverses universitats de la RUID duen a terme reflexions i estudis sobre la formació en aquest àmbit, les competències professionals i les tendències a mitjà i llarg termini en el context espanyol i europeu. Reflexions i estudis sobre aquests temes, en un context nord-americà, s’han plasmat en publicacions recents com Information Professionals 2050 : Educational Possibilities and Pathways, coordinat pels professors Marchionini i Moran, de la University of North Carolina at Chapel Hill, que forma part de la xarxa d’i-schools.

Amb informació de Josep Cobarsí

This entry was posted in Congressos, titulacions and tagged , , , , . Bookmark the permalink.