Entrevista Docublog a Víctor Cavaller, professor UOC

foto victor cavallerDocublog entrevista a Víctor Cavaller, professor dels Estudis d’Informació i Documentació de la UOC. També és profesor associat a la UIC.

Com expliques el treball que va de la mà de la sigla PRA?
Es tracta d’un rol que combina la responsabilitat de la gestió docent amb la de coordinació acadèmica de continguts, metodologia i recursos. Atès que els professors per la seva especialitat tenen expertesa en un determinat àmbit, el PRA és generalment responsable d’un grup d’assignatures afins als seus interessos de recerca científica.

Comenta’ns quines assignatures coordines
‘Cerca i recuperació de la informació’ és una assignatura que s’ofereix tant en el Grau d’Informació i Documentació com en el de Comunicació i per l’enquestes de satisfacció veiem que els estudiants estan realment contents de les competències que hi desenvolupen. ‘Estadística’ és una assignatura que en l’àmbit de la informació i de la comunicació presenta certes dificultats pel perfil d’estudiant que tenim en el grau. ‘Gestió de la informació per a la recerca i redacció científica’ és una assignatura que s’emmarca en el Màster de la Societat de la Informació, i està orientada a desenvolupar les competències en matèria de redacció i recerca que els investigadors necessiten per fer difusió dels resultats de la seva activitat científica. Com a PRA, coordino també un grup d’unes nou assignatures en el postgrau de Medició i avaluació de la comunicació que inclou bàsicament temes d’anàlisi d’audiències.

Com és el teu dia a dia?
A la meva activitat diària desenvolupo activitats de seguiment de les assignatures de les quals en sóc responsable, de preparació de materials, de redacció d’articles científics i de lectura de fonts d’informació.

Quines temàtiques de recerca estàs treballant darrerament?
Bàsicament, els meus interessos científics es focalitzen d’una banda en les metodologies d’anàlisi de la informació i d’altra en la medició de la comunicació.

Quins avantatges i inconvenients hi trobes a l’ensenyament a distància respecte a la formació presencial?
La formació virtual és molt més àgil i còmoda, mentre la formació presencial és més intensa i rica en termes comunicatius.

Has estat estudiant de la UOC abans de ser-ne professor?
Si, vaig estudiar la llicenciatura de Documentació i tinc un record molt agradable d’aquella època.

Què és el que més t’agrada i agraeixes de la comunicació en línia amb els alumnes?
La possibilitat d’interactuar en qualsevol moment des de qualsevol lloc i de focalitzar la comunicació en interessos reals i concrets.

Quins canvis has observat de perfil d’estudiants amb el pas del temps o comparat amb la teva època?
En els darrers semestres, el perfil d’estudiant és cada vegada més jove. Sembla que les noves generacions d’estudiants veuen en la UOC la possibilitat d’intensificar els seus esforços en formació, de forma paral·lela a la formació presencial.

Moltes gràcies!

Algunes publicacions
Pedraza-Jiménez, R.; Blanco, S.; Codina, L.; Cavaller, V. (2013). “Diseño conceptual y especificación de requerimientos para el desarrollo y rediseño de sitios web”. El profesional de la información, v. 22, n. 1, pp. 74-79.
González-Gálvez, P.; Rey-Martín, C.; Cavaller-Reyes, V. (2011). “Redes sociales para la inteligencia competitiva. Propuesta de un índice sintético”. El profesional de la información, v. 20, n. 5, pp. 527-532
Juan, A.; Minguillon, J.; Huertas, A.; Cavaller, V.; Sancho, T. (2011). “Computer-Supported Statistics Courses in Online Envieronments: adding e-repositories to the equation“. International Journal of Teaching and Case Studies, v.3, n.1, pp.16 – 34.

This entry was posted in Explora la UOC, Persones and tagged , , , . Bookmark the permalink.